גניבה בחנות בגדים? חגיגה להאקרים

חנות בגדים בקניון באיזור המרכז נפרצה בלילה והפורצים גנבו סחורה בסך 125,000 שקל? זו לא הפעם הראשונה שזה קורה בארץ או בעולם!

ההאקרים קיבלו גישה למערכת האבטחה של החנות באמצעות חיבור Wi-Fi ולאחר מכן השתמשו בה כדי לפתוח דלתות כדי להיכנס לחנות. המשטרה עדיין חוקרת מה קרה כדי למנוע מקרים כאלה בעתיד.

לפני כמה שנים אירע אירוע נוסף שבו גנבים פרצו לחנות בגדים בבאר שבע וגנבו סחורה בשווי 65,000 שקל!

פריצה לחנות בגדים היא פשע שנמצא במגמת עלייה. בשנת 2018, היו 8,000 מקרי פריצה רק בארצות הברית. מספר זה גדל באופן עקבי מאז 2009. ניתן לייחס את הגידול בפריצות למגוון גורמים כגון שימוש מוגבר בטכנולוגיה ובמדיה החברתית, ועלייה כוללת בשיעורי הפשיעה.

במאמר זה, נדון בדרכים השונות שבהן האקרים יכולים לפרוץ לחנות בגדים ולגנוב את המלאי שלהם. נדבר גם על האופן שבו קמעונאים יכולים להגן על עצמם מפני פשעים מסוג זה על ידי שימוש באמצעי אבטחה מתקדמים כגון סורקים ביומטריים כדי למנוע גישה לא מורשית לחנויות שלהם.

איך האקרים יכולים לפרוץ לחנות בגדים

האקרים מכוונים יותר ויותר לקמעונאים באמצעות טכניקות של הנדסה חברתית כמו מיילים בסגנון פישינג או אתרים מזויפים שנראים בדיוק כמו האתר האמיתי אבל למעשה נועדו לגנוב את פרטי האשראי או זהות הלקוח.

ישנן דרכים רבות בהן פורצים יכולים לפרוץ לחנות בגדים. הם יכולים להשתמש במפתח שהם שכפלו בצורה סמויה, הם יכולים להשתמש בשבירת מנעול, או שהם יכולים פשוט להיכנס פנימה עם נשק. אבל אחת השיטות הנפוצות ביותר היא לפרוץ למערכת האבטחה של החנות לא בשעות הפעילות או להשיג גישה לחנות ממקורב פנימי.

פריצה לחנויות בגדים הופכת נפוצה יותר ויותר מכיוון שהיא קלה מאי פעם הודות להתקדמות הטכנולוגית כמו סמארטפונים וטאבלטים.

אם זיהיתם פריצה או גניבת פרטי אשראי אנו מאמינים ששירות לקוחות פול אנד בר, זארה, ברשקה, פוקס, קסטרו וכדומה יצרו איתכם קשר וינסו להבין את הבעיה אליה נקלעתם ואולי לפענח את זהות הפורצים.

חשבתם פעם איך האקרים יכולים לפרוץ לחנות בגדים? אם יש לך, אז אתה עשוי להיות מופתע לגלות שזה לא כל כך קשה כמו שאתה חושב.

ישנן דרכים רבות לפרוץ לחנות בגדים, אך הדרך הנפוצה ביותר היא באמצעות קורא RFID. קוראי RFID הם מכשירים המאפשרים לקונים לסרוק את הכרטיסים שלהם ולשלם עבור הפריטים שלהם מבלי לעזוב פיזית את החנות.

ניתן למצוא קוראי RFID כמעט בכל קופה בכל חנות. אם האקרים יודעים מה הם מחפשים, הם יכולים להשתמש בקורא RFID ולסרוק את הכרטיס של מישהו שזה עתה ביצע רכישה. אז הם יוכלו לצאת עם כל מה שהם רוצים מבלי לשלם על זה!

בשנים האחרונות חלה עלייה במספר מקרי הפריצה. מקמעונאים ועד בנקים, האקרים מכוונים למגוון תעשיות.

המקרה האחרון שהתגלה בישראל הוא מקרה שבו האקרים פרצו לחנות בגדים וגנבו כמות גדולה של בגדים. ההאקרים השתמשו בטקטיקות של הנדסה חברתית כדי לקבל גישה למערכות החנות ולגנוב את הבגדים.

על מנת למנוע זאת, קמעונאים צריכים לוודא שהם משתמשים באמצעי אבטחה חזקים ונוקטים באמצעי מניעה נגד התקפות סייבר.

על מנת לוודא שהאבטחה של חנות הבגדים שלכם עדכנית, חשוב לוודא שכל החלונות מכוסים בסורגים ובאמצעי הגנה נוספים מפני גנבים.

כיצד חנות בגדים יכולה להגן על עצמה מפני גניבות או פריצות של האקרים?

חנות בגדים יכולה להגן על עצמה מפני האקרים על ידי יישום כמה שיטות עבודה מומלצות.

ראשית, צריך שתהיה להם מערכת אבטחה חזקה. צריכה להיות להם מערכת טלוויזיה במעגל סגור טובה ומערכת אזעקה. הם צריכים גם להשתמש בטכנולוגיה ביומטרית כדי לעקוב אחר הלקוחות והעובדים שלהם.

שנית, אסור להם לשמור כל פרטי תשלום באתר או במאגר הנתונים. הם צריכים להשתמש באמצעי תשלום מאובטחים כמו כרטיסי אשראי או PayPal עבור העסקאות שלהם.

שלישית, הם צריכים להישאר מעודכנים באיומי האבטחה האחרונים ולהגן על עצמם מפניהם על ידי עדכון האתר שלהם באופן קבוע והתקנת עדכוני תוכנה חדשים במערכות שלהם.

חנות בגדים היא יעד בעל ערך גבוה עבור האקרים. כדי להגן על עצמם, עליהם להשתמש בטקטיקות הבאות:

– התקן מצלמות טלוויזיה במעגל סגור וחיישני תנועה כדי לנטר את האזור;

– השתמש במכשירי סריקה ביומטריים כדי לזהות מבקרים;

– עקבו מקרוב במדיה החברתית לכל פעילות חשודה

– אם העסק פתוח לא בשעות הפעילות ויש בו אור (אפשר לראות שעות פעילות בשירות בקליק).

אלו רק חלק מהדרכים שבהן חנות בגדים יכולה להגן על עצמה מפני גנבים או פריצות.

כדי להגן על עצמם מפני האקרים או גנבים, חנות בגדים יכולה להשתמש באסטרטגיות הבאות:

* יש להכשיר את עובדי החנות לזהות התנהגות חשודה של לקוחות.

* בעלי חנויות צריכים להטמיע מערכת שבה הם יודעים מתי הלקוחות נמצאים ליד הקופה.

* לבעלי חנויות צריכה להיות מערכת אזעקה שתודיע להם ברגע שמישהו נכנס לחנות שלהם.

לחזור למשהו ספציפי?