איך להימנע מעונש ידני של גוגל במהלך פרויקט קידום אתרים בנישה תחרותית?

סביר יהיה להניח, שאם השקעתם מזמנכם ומן המשאבים שלכם בפרויקט קידום אתר בנישה תחרותית במיוחד, אפשר יהיה למצוא פעולה או שתיים שביצעתם בניגוד להנחיות הרשמיות של גוגל, מי שמפעילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם. הסיבה לכך ברורה: בסביבת תחרות מאתגרת במיוחד, לא ניתן להסתפק בפעולות הפשוטות ובדרך מדורגת, איטית ותואמת להנחיות הרשמיות, כדי לייצר הישגים איכותיים בדפי תוצאות החיפוש. על מנת לייצר תוצאות כאלו צריך, מה שנקרא, ללכלך את הידיים.

נישות תחרותיות במיוחד בדרך כלל כוללות פוטנציאל הכנסות גבוה במיוחד, וכאשר הרבה כסף מונח על הסף, בעלי אתרים ומקדמי אתרים מוכנים לקחת את הסיכונים הדרושים על מנת לייצר רווחים גדולים. יחד עם זאת, חשוב להבהיר: בעל אתר שנוקט בפעילות חריגה באמת, כזו שתגרום לענישה מצד גוגל ברמת ודאות גבוהה, עלול למצוא את עצמו מאבד את הנכס שבו השקיע זמן רב וכסף רב. גם אם יבצע את כלל הפעילות הדרושה על מנת להתאושש מן העונש הידני שהופעל על האתר, הדבר ייקח זמן רב, ובעל האתר תמיד יהיה תחת זכוכית מגדלת. קחו בחשבון שמדובר בסביבה תחרותית – משמע, יש לא מעט שחקנים שישמחו להמשיך ולהשקיע בתחום, ותקבלו מתכון בטוח לאיבוד הנכס הדיגיטלי.

במאמר הזה ננסה להסביר מה כיצד כדאי יהיה למקדם אתרים בנישות תחרותיות במיוחד כאלו, למשל בתחומים של הימורים, השקעות, המרות מטבע, ביטוח ועוד, לנהוג כאשר הוא פועל לקידום האתר, וכיצד הוא יכול לשכך את הסיכון שבביצוע פעולות המנוגדות להנחיות הרשמיות של גוגל.

מתחילים.

בוחרים שם דומיין בצורה טבעית

במשך שנים, חיפשו עסקים שרצו להתבלט בתחומים תחרותיים ובנישות תחרותיות, אחר דומיינים פנויים עם שמות אטרקטיביים במיוחד, כאלו שהכילו בצורה מלאה או אפילו חלקית את שמות מילות המפתח (באנגלית) של ביטויי הכסף המרכזיים בנישה. כאשר מתייחסים אל ביטויי כסף, הכוונה, כמובן, היא לביטויי חיפוש שמאחוריהם עומדת, בדרך כלל, כוונת רכישה או התקשרות מול בית העסק, ולא מילים אינפורמטיביות, שמייצרות תנועה של מתעניינים וסקרנים.

הרציונל מאחורי הגישה הזו היה ברור: ככל שדומיין דומה יותר למילות מפתח משמעותיות בתחום, סביר להניח שהוא דומיין ותיק יותר, סמכותי יותר, מקורי יותר, ושניתן לתת בו יותר אמון.

אלא שהגישה הזו השתנתה בשנים האחרונות, כשגוגל הפכה את מנוע החיפוש שלה למשוכלל יותר ויותר. כיום, בחירה של דומיין איכותי שכזה, דומיין אשר מכיל בתוכו מילת מפתח שכוונת החיפוש מאחוריה מעידה על רצון לבצע רכישה, היא דווקא טריגר מבחינת מנוע החיפוש, להאיר בזרקור על הדומיין המדובר, ולבחון אותו בשבע עיניים.

לכן, הקפידו לבחור דומיינים איכותיים, ותיקים, עם היסטוריה טובה, פרופיל קישורים נכבד, אולם אל תנסו לייצר מראית עין של דומיין השולט בנישה באמצעות בחירה לא נכונה של מילות מפתח הכלולות בשם הדומיין.

מחקר נכון של סביבת התחרות

הדרך הטובה ביותר לדעת אילו מן הפעולות שאתם מתכוונים לבצע עלולות לייצר כנגד הדומיין עונשים ידניים מצד מנוע החיפוש של גוגל, הוא לתת למתחרים שלכם להתנסות בפעולות האלו לפניכם.

כאשר אתם נפנים לבצע מחקר מתחרים מקיף, עקבו אחר התנועה לאתרי המתחרים שלכם, נסו להבין אילו עמודים הציגו ירידה בטראפיק האורגני, ונסו להבין גם מדוע. האם מדובר באיבוד דירוגים עבור מילות חיפוש פופולריות במיוחד? האם מדובר באיבוד דירוגים רוחבי על מספר רב של מילות מפתח בו זמנית?

כמו כן, תוכלו לעקוב אחר פעילות המתחרים גם בתחומים כמו מבנה האתר, חווית המשתמש שהוא מציע, מבנה כתובות העמודים של האתר, אסטרטגיית התוכן של האתר, ועוד. צפיה באתרי המתחרים והבנת נקודות התורפה שלהם תוכל לסייע לכ בהחלט ביצירת יעדים מדידים וכמיתים עבורכם.

בניית קישורים נכנסים לאתר בצורה מופחתת סיכון

כל מי שמקדם אתרים בגוגל יודע כי קישורים היו ונשארו פקטור מרכזי וחשוב ביכולת של עמודי האתר להיות מדורגים היטב בדפי תוצאות החיפוש, בטח ובטח אם מדובר בנישות תחרותיות. אלא שטכניקות שונות לבניית קישורים שמטרתן להאיץ את תהליך קידום האתר, עלולות להחשיד את האתר בביצוע פעילות המנוגדת להנחיות הרשמיות של גוגל, לפיהן קישורים צריכים להתקבל בצורה טבעית בלבד, אלא אם כן הם מסומנים על ידי האתר המקשר אחרת.

ככל שהדבר נוגע לאתרים בנישות רוויות תחרות – המתודה שכדאי יהיה לדבוק בה היא בניית קישורים בצורה מופחתת סיכון. אחד העקרונות על פיהם כדאי יהיה לפעול במקרה הזה היא בניית קישורים לאתר הבית ולא לעמודי הכסף באתר, וזאת באמצעות טקסט עוגן כללי, ולא טקסט עוגן מדוייק המכיל את ביטוי הכסף.

מדוע? ראשית, משום שמדובר בטכניקה הרבה יותר טבעית. מעטים הם האתרים שיקשרו לאתרי סמכות אחרים אל עמוד ביטויי כסף, עם אנקור מדויק המכיל מילת מפתח טרנזקציונית. שנית, משום שבנישות האלו גוגל בוחנת בשבע עיניים את הקישורים הנבנים בין אתרים שונים, ומה שעובר בעדכון הנוכחי – לא מובטח שיעבור היטב גם בעדכון הבא.

בחירה נכונה של טקסט העוגן בקישורים הנבנים

גם כאן, בטכניקת בחירת טקסט העוגן המשמש לבניית פרופיל הקישורים, חשוב מאוד להיות זהירים, בטח כאשר פועלים בנישות תחרותיות מאוד.

לא יהיה זה טבעי למצוא קישורים עם ביטויי תחרות כלליים, כמו "בתי קזינו מומלצים" אל אתר קזינו ספציפי, נכון? המטרה כאן היא להימנע ממה שיכול להחשיד את האתר בביצוע מניפולציה על מנוע החיפוש. בחירה נכונה של טקסט העוגן צריכה להתייחס לחלוקה נכונה של האנקורים, ולשלב מילות מפתח כלליות, Urls ללא תוספות, ביטויים ממותגים, ועירוב של כל אלו יחד בצורה מאוזנת, טבעית לכאורה וחכמה.

מילות מפתח הקוראות לפעולה, וכן שמות נרדפים – יכולים לסייע לכם לתבל את פרופיל הקישורים שלכם ולשוות לו מראה טבעי יותר ומציאותי יותר.

כמו בעולם בניית הקישורים שצפוי להיות גם בשנים הקרובות תחת פוקוס ממשי של גוגל, כך גם התפלגות האנקורים באמצעותם מקושרים עמודי אינטרנט מסוימים לאחרים, צפויה להיות תחת עקב הדוק. למרות הפיתוי הגדול, אל תמהרו לקשר אל עמודי הכסף שלכם באמצעות ביטויי כסף, על מנת לא לשרוף את הדומיין שלכם ולהתחיל בתהליך שיקום ארוך ומייגע.

התאזרו בסבלנות

כאשר משקיע שם את כספו על בניה של אתר בנישה תחרותית במיוחד, הוא מעוניין, באופן טבעי, לראות כמה שיותר מהר החזר על ההשקעה שביצע. עם זאת, על מנת לייצר תוצאות טובות לאורך זמן, ולוודא כי המותג משתבח עם הזמן ולא הופך להיות חשוד ככל שהשנים נוקפות, חשוב לפעול במתינות, בסבלנות, לא למהר לבצע פעולות שלכאורה תקדמנה את האתר במהירות, אך תגרומנה לו נזק בהמשך.

הסבלנות חשובה במיוחד בנישות תחרותיות, בעיקר כדי להתבונן כיצד אסטרטגיות המתחרים משפיעות על הדירוגים שלהם, מבלי לקחת סיכון ממשי על הדומיין שאתם מנהלים. אם פעולה מסוימת נחשבת למוגזמת ומייצרת יותר נזק מתועלת – עדיף שתלמדו על כך מפעילות המתחרה שלכם, כמובן.

לסיכום

תחומי פעילות תחרותיים במיוחד, שבהם כסף גדול מונח על הסף, משנים את תצורת ההתנהלות של עסקים רבים. חלק מהם מוכנים לקחת סיכונים גדולים כדי לקצור רווחים בטווח המיידי, ואילו אחרים, מעוניינים לבנות מותג לאורך זמן, על מנת למקסם את הרווחים שלהם לאורך זמן.

אם אתם משתייכים לקבוצה השניה, יש לו מעט היבטים שכדאי יהיה לכם לשים אליהם לב בעת קידום האתר: בחירה מושכלת של שם דומיין לאתר שלכם, שלא תכלול בצורה מוגזמת וקיצונית את ביטויי הכסף, ניתוח מעמיק של סביבת התחרות – שיאפשר לכם להבין אילו פעולות של המתחרים מתוגמלות ועל אילו המתחרים נענשים, בניית קישורים בצורה מושכלת ולא מחשידה, וכך גם פיזור טקסט העוגן בפרופיל הקישורים הנכנסים, ובעיקר, סבלנות – שתאפשר לכם ללמוד ולהתפתח דווקא מן הניסיון של גורמים אחרים בסביבת התחרות.

לחזור למשהו ספציפי?