דרופשיפינג למתחילים – טיפים להתחיל ברגל ימין

בימינו רבים מחפשים את הדרך לעבוד מכל מקום ובכל עת, שתאפשר להם את החופש הכלכלי בו הם חושקים. זירת הסחר האלקטרוני בהחלט מציעה מגוון אפשרויות לנוודים דיגיטליים או סוחרים אונליין.
דרופשיפינג הוא מודל המאפשר לבצע מכירות מבלי להחזיק מלאי זמין, כך שמי שמחפש אלטרנטיבה למכירות גלובליות, אך אינו רוצה להתעסק עם אחסון של פריטים, ימצא את מבוקשו בדרופשיפינג.
מהי השיטה, איך עובד התהליך, למה חשוב לשים לב בגיבוש אסטרטגיה, בחירת המוצרים, עבודה עם ספקים, טכניקות קידום וכיצד לנצל את המדיה החברתית להעלאת המכירות והרווחים? כל התשובות בכתבה שלפניכם על דרופשיפינג למתחילים:

בדרופשיפינג עליכם בתור סוחרים למצוא ספק שימכור עבורכם את המוצרים ויציע לכם את המלאי במחירים אטרקטיביים, כאלה שיאפשרו לכם לקדם ולמכור את אותם מוצרים במחיר גבוה יותר וליהנות מהרווח שטמון בהפרש בין המחיר שלקוח הקצה משלם ובין מה שהספק מציע לכם.
ישנן אפשרויות רבות למוצרים ולספקים ממוצרי ספורט דרך פריטי הלבשה ועד אביזרים, ועליכם להחליט באיזו קטגוריה או נישה תרצו להתמחות וכמובן, אילו מוצרים תמכרו והיכן.

למכור מכל מקום בכל זמן לכל העולם

נתחיל בכך שהיתרונות של שיטת מכירה זו הם רבים ולכן גם נתפסים כה אטרקטיביים עבור רבים. ראשית, אין לכם צורך להתעסק עם ניהול מלאי שיכול להיות גם מורכב וגם מייגע ולדרוש מכן עלויות אחסון. שנית, התפעול פשוט יחסית כי כל מה שעליכם לעשות כאשר נכנסת מכירה היא לפנות לספק או למתווך ולבקש מהם לשלוח אליכם או ישירות אל הלקוח שביצע את העסקה את המוצר המבוקש. אם תדעו לתמחר נכון ותקדמו מוצרים היטב תוכלו גם ליהנות מרווחים לא רעים בכלל ואפילו גבוהים במיוחד שאתם מוציאים פחות כסף, כי אינכם צריכים לנהל מלאי או אחסון.
נוסף לכך, אפשר למכור בפלטפורמות מכירה חובקות עולם לאנשים ברחבי תבל ומגוון רחב של מוצרים. פלטפורמות שלעיתים מקודמות היטב במנועי החיפוש ויוכלו להנגיש את המוצר שלכם לקהל רחב.

מה לקחת בחשבון לפני שמתחילים למכור?
יש לקחת בחשבון שלא מדובר בהכרח בטכניקת התעשרות מהירה וצריך בהחלט לדעת כיצד להתנהל נכון בזירת המסחר ולדעת גם כיצד לקדם.
חשוב מאוד לבצע סקר שוק מקיף על מנת למכור מוצרים שניתנים למכירה אונליין בקלות יחסית ולתמחר אותם נכון על מנת שתוכלו באמת להרוויח מההפרש.
עליכם לגלם גם את עלות המחיר שאתם משלמים לקמעונאי או לספק וגם העלויות אשר כרוכות בפתיחת חנויות במרקט פלייס בו בחרתם להשקיע וכמובן, עלויות קידום כמו קידום אתר או קידום במדיה החברתית או קידומים במרקט פלייס עצמו. עליכם להתייחס לרווח הסופי ולא בהכרח להפרש ולדעת שתצטרכו גם להיות תחרותיים כי פעמים רבות המוצר לא בהכרח ייחודי ולכן, אתם מתמודדים מול תחרות בזירת המסחר.
על אף שדרופשיפינג מאפשר לכם להתגמש עם הזמן והמקום, יש להתחבר לחנות, להעלות תמונות, פירוטי מוצר, לעדכן מחירים וכמובן, לעבד הזמנות ולטפל בנושא של שירות לקוחות.
בבואכם לבחור מוצר ובעיקר ספק, כדאי לבדוק שמדובר בגורם אמין, שערוך גם לכמויות גדולות ויכול לטפל במהירות וביעילות בהזמנות ברחבי העולם ולהחליט אם לבחור מוצר גנרי או מוצרים בהתאמה אישית, שיכולים להקנות לכם יתרון תחרותי משמעותי יותר. 

לגייס את המדיה לטובתכם

לא חייבים הון גדול להתחיל לסחור עם צד ג' ואפשר להתחיל בעלויות נמוכות יחסית. אולם, יש לבדוק את ההתחייבויות מול הספק ומול המרקט פלייס בו בכוונתכם למכור וכן לבחון איך אפשר להשתמש באמצעי המדיה החברתית לקידום העסק. למשל, העלאת דף פייסבוק ופרופיל אינסטגרם, הפקת סרטונים ליוטיוב, קמפיינים עם קישורים למוצרים ומעקב באמצעות פיקסל אחר מכירות ומרדף אחר מתעניינים שביקרו באתר באמצעות שיטת רימרקטינג – שיווק מחדש. 

לחזור למשהו ספציפי?